Mijn persoonlijke situatie
is veranderd, en nu?
Is iemand overleden die een lening bij ons heeft? Informeer ons dan zo snel mogelijk. We laten je vervolgens binnen 10 werkdagen weten hoe we deze lening afhandelen. Je kunt ons op 2 manieren informeren over het overlijden:
Let op:
Vermeld in je e-mail of brief het contractnummer van de lening.
Stuur een kopie van de overlijdensakte mee. Zonder een overlijdensakte kunnen wij jouw dossier niet in behandeling nemen.
Er zijn verschillende manieren waarop wij de lening kunnen aanpassen:
Als het saldo van de lening op 0 staat, zullen wij de lening voor jou beëindigen.
De schuld blijft dan op naam van de medecontractant staan en/of komt op naam van de eventuele erfgenaam of erfgenamen te staan. Kan het termijnbedrag niet worden betaald, dan kan (of kunnen) de medecontractant, erfgenaam of erfgenamen een verzoek voor een regeling sturen.
In aanvulling op het bovenstaande zorgen wij ervoor dat er geen geld meer kan worden opgenomen. Zo beschermen we de erfgenaam, erfgenamen én de eventuele medecontractant.
Mijn persoonlijke situatie
is veranderd, en nu?