Veelgestelde vragen - Wijzigingen doorgeven
Een adreswijziging kun je op twee manieren aan ons doorgeven.
1. Je kunt je adreswijziging doorgeven via e-mail aan [email protected]. Vermeld in de e-mail je oude én je nieuwe adres. Stuur ons ook een kopie van een geldig legitimatiebewijs (voor- en achterkant).
2. Je kunt ons een brief sturen. In die brief zet je je oude en nieuwe adres en je handtekening. Stuur ons ook een kopie van een geldig legitimatiebewijs (voor- en achterkant).
Een e-mailadreswijziging kun je zelf regelen via Mijn Findio.
Je kunt je telefoonnummer schriftelijk, per e-mail of telefonisch aan ons doorgeven. Via Mijn Findio wordt je verzoek vaak direct verwerkt. Na ontvangst van een schriftelijk verzoek, bedraagt de gemiddelde verwerkingstijd 3 tot 5 werkdagen.
Wil je je bankrekeningnummer wijzigen? Vul dan het formulier Wijzigen rekeningnummer en de doorlopende machtiging SEPA (zie hieronder) in en stuur dit per post naar ons toe. Heb je de lening samen met iemand anders? Dan moeten jullie allebei het wijzigingsformulier en het machtigingsformulier ondertekenen. Als wij de formulieren ontvangen, duurt het 3 tot 5 werkdagen om de gegevens aan te passen.
Je kunt hieronder het formulier downloaden.
Formulier Wijzigen rekeningnummer en doorlopende machtiging SEPA Findio
Formulier Wijzigen rekeningnummer en doorlopende machtiging SEPA Findio voor auto
Heb je een Doorlopend Krediet?
Bij een Doorlopend Krediet kun je kiezen uit de 18e, de 25e of de één na laatste werkdag van de maand. Je kunt hiervoor het formulier 'Wijzigen incassodatum' invullen en dit per post naar ons toesturen. Als wij het formulier ontvangen, bedraagt de gemiddelde verwerkingstijd 3 tot 5 werkdagen.
Je kunt het formulier hier downloaden.
Heb je een Persoonlijke Lening?
Bij een Persoonlijke Lening kun je iedere dag van de maand kiezen. Stuur een e-mail met je gewenste dag en je contractnummer aan [email protected]. Je kunt de wijziging ook telefonisch doorgeven. Bel ons daarvoor op 0800 – 346 346 0.
Maandtermijn verhogen
Wil je maandelijks extra aflossen op je krediet? Dit kun je doen door de automatische incasso stop te zetten en zélf elke maand een bedrag naar Findio over te maken. Om een betalingsachterstand te voorkomen, is het belangrijk dat je dit bedrag ruim vóór de afgesproken vervaldatum naar ons overmaakt.
Maandtermijn verlagen
Het is niet mogelijk om je maandtermijn te verlagen. Maar het kan natuurlijk gebeuren dat er in jouw persoonlijke situatie iets verandert, waardoor je je lening wilt aanpassen. Denk aan wijzigingen in je gezinssituatie, een scheiding, ander werk en/of een ander inkomen. In zo’n geval kun je ons het beste even bellen op 0800-346 346 0. Dan overleggen we samen wat in jouw situatie de beste oplossing is.